3 Sebab Mengapa Omega Guard jadi Pilihan Bijak untuk Kesihatan Sendi dan Tulang, Sangat Mengejutkan point ke5 Manfaat Omega Dari Pakar Pembedahan



Kesihatan sendi dan tulang merupakan suatu nikmat yang amat penting dalam kehidupan kita sehari hari. Jika ada bahagian bahagian sendi badan kita sakit, mula lah kita rasa tak selesa, berubah mood kerana sakit dan membuatkan banyak kerja bakal tertangguh.


Bangun bangun pagi pun, kita dah gunakan segala sendi yang ada untuk macam macam pergerakan, sehinggalah tidur semula. Dalam tidur pun badan bergerak, bayangkan kalau sendi kita sakit, nak tidur susah, berjaga pun sakit, nak buat kerja pun terganggu.




Jika terasa sakit pada sendi, bolehlah segera berjumpa Doktor. Sementara itu sebagai untuk


1) mencegah


2) melindungi sendi


3) meningkatkan nutrisi yang sihat kepada sendi,


kita perlu lah berusaha mengambil supplement yang penting untuk sendi seperti, Omega 3 ini.



Bila mula terasa kesakitan pada bahagian sendi, mungkin ada yang beranggapan, terkehel, lebam, ataupun benda benda kecil sahaja. 

Sebagai langkah berjaga-jaga bolehlah pantau sekiranya ada berlaku kesakitan seperti di bawah.


Jenis Sakit Sendi

Terdapat 8 jenis sakit sendi yang berbeza jenis, punca dan simptomnya.


1. Osteoarthritis (Osteoartritis): 
Ini adalah jenis sakit sendi yang paling biasa dan berlaku apabila lapisan pelindung pada hujung tulang di dalam sendi menjadi rosak. Ini boleh menyebabkan kesakitan, kekakuan, dan keterbatasan pergerakan.

2. Arthritis Rheumatoid: 
Ini adalah penyakit autoimun di mana sistem imun badan menyerang sendi, menyebabkan keradangan, sakit, pembengkakan, dan boleh mengakibatkan kerosakan pada sendi dan organ lain.

3. Gout : 
Gout disebabkan oleh penumpukan kristal asid urik di dalam sendi, biasanya pada ibu jari kaki. Ini boleh menyebabkan kesakitan yang teruk, kemerahan, dan pembengkakan pada sendi.

4. Lupus: 
Ini juga adalah penyakit autoimun yang boleh menyebabkan keradangan dalam pelbagai bahagian badan termasuk sendi, kulit, ginjal, dan organ lain.

5. Spondyloarthropathies: 
Ini adalah kumpulan penyakit yang melibatkan keradangan pada tulang belakang dan sendi besar seperti pada spondylitis ankilosing, yang menyebabkan kekakuan dan kesakitan pada tulang belakang.

6. Osteoporosis: 
Ini adalah keadaan di mana tulang kehilangan ketumpatan dan menjadi rapuh, meningkatkan risiko patah tulang, terutama pada pinggul, tulang belakang, dan pergelangan tangan.

7. Bursitis dan Tendinitis: 
Bursitis adalah keradangan pada bursa (kantung berisi cecair di antara tulang, tendon, dan otot) manakala tendinitis adalah keradangan pada tendon (tisu yang menghubungkan otot ke tulang). Kedua-dua keadaan ini boleh menyebabkan kesakitan pada sendi dan tulang.

8. Fibromyalgia: 
Ini adalah keadaan kronik yang menyebabkan kesakitan, keletihan, dan kekakuan otot dan sendi tanpa sebab yang jelas.


Untuk pengetahuan anda,
Nutrisi Omega 3 ini ada dalam Omega Guard Shaklee. 

Omega Guard Shaklee dihasilkan dengan spektrum Omega 3 yang penuh, bukan setakat DHA dan ALA sahaja.



Apa yang Omega 3 di dalam Omega Guard boleh bantu dalam meningkatkan kesihatan sendi kita?


Manfaat Omega Guard Shaklee untuk Kesihatan Sendi dan Tulang:

1. Mengurangkan Keradangan:


Kandungan Omega-3, terutamanya EPA, dalam Omega Guard Shaklee mempunyai sifat anti-radang yang membantu mengurangkan keradangan dalam sendi. Ini dapat mengurangkan kesakitan dan meningkatkan keselesaan.




2. Menyokong Struktur Sendi:


Asid lemak Omega-3, seperti DHA, adalah bahan asas dalam struktur sendi. Pengambilan Omega Guard membantu menyediakan nutrien yang diperlukan untuk kekuatan dan ketahanan sendi.




3. Meningkatkan Kepadatan Tulang:


Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee juga membantu meningkatkan kepadatan mineral tulang, menyokong kesihatan tulang yang kuat dan mengurangkan risiko masalah tulang.




4. Keseimbangan Hormon:


Omega Guard Shaklee membantu dalam mengekalkan keseimbangan hormon, yang memainkan peranan penting dalam kesihatan sendi dan tulang.


5. Mengurangkan pergantungan kepada ubat ubatan.


Kebanyakan pesakit radang sendi ini memerlukan ubat untuk mengurangkan simptom yang mereka hadapi. Diingatkan sekali lagi, keperluan ubat dan berjumpa Doktor sangat penting untuk merawatnya. Namun begitu, pergantungan yang terlalu lama juga mempunyai kesan buruknya. Nutrisi Omega 3 ini membantu mengurangkan kesakitan secara semulajadi dengan mengurangkan keradangan sel sendi. 
Menurut Dr Kaushik Patel, Doktor Pakar Pembedahan Sendi di India, beliau menegaskan, pengambilan Omega 3 ini sangat penting dalam memelihara kesihatan sendi kita, dalam melicinkan pergerakannya, mengurangkan inflamasi dan memelihara tulang rawan kita.
(https://www.linkedin.com/pulse/benefits-omega-3-fatty-acids-joint-health-dr-kaushik-patel-1f)


Ekstra, 
6) Memelihara keseluruhan kesihatan


Selain daripada kesihatan sendi, Omega 3 mempunyai manfaat yang sangat sangat meluas untuk kesihatan. Dalam pada mengurangkan kesakitan sendi yang kita alami, yang menjadi ekstra seronok bila mana ia juga bantu mengurangkan risiko risiko masalah kesihatan yang lain juga, untung, kan? Seperti risiko penyakit hati, stroke, diabetes dan membantu meningkatkan kesihatan minda dan hati. 
Siapa yang tak gembira bila semakin hari semakin sihat untuk semua masalah?


Mudah mudahan, ameen2.




Mengapa Omega Guard adalah supplement Omega 3 lain daripada produk yang lain?



2. Omega Guard dihasilkan secara semulajadi, bukan secara sintetik dan tidak ditambah pewarna, mahupun perisa ataupun pemanis tiruan, selamat untuk badan.

3. Omega Guard dihasilkan melalui proses penyulingan tiga kali supaya semua logam berat, merkuri, plumbum dan cemaran dan laut dalam dapat disingkirkan dan tidak merosakkan sel badan kita.


Jadilah pengguna yang bijak, tahniah kerana memilih Omega Guard yang sangat selamat dan berbaloi kita ambil untuk manfaat Omega 3 yang maksima.


Untuk dapatkan Omega Guard anda, boleh klik gambar mahupun link whatsapp saya ini dan Omega Guard akan sampai kepada anda bersama konsultasi dan penerangan yang jelas kepada anda.


Nak jadi lebih bijak lagi, dapatkan promosi Januari 2024 ini, beli DUA dan dapat 5% diskaun, ataupun promo beli 6 percuma SATU BOTOL, sangat untung, kan?






Comments