Minyak Ikan Omega 3 Omega Guard Shaklee Sumber Nutrisi Supplement Kesihatan Masakini

Anda mencari supplement kesihatan yang membantu meningkatkan kesihatan menyeluruh, untuk seisi keluarga?

Disclaimer : Omega Guard ini adalah supplement tambahan, bukanlah ubat untuk merawat penyakit. Mari berikhtiar meningkatkan kesihatan kita dengan mengambil nutrisi yang selamat.

Omega Guard Shaklee merupakan makanan tambahan yang mengandung asid lemak lengkap Omega 3,
termasuk DHA dan EPA. 

Pernah dengar kan, DHA dan EPA ini?

Kedua-duanya merupakan asid lemak yang diperolehi dari ikan yang hidup di laut dalam. 

DHA - singkatan bagi Asid Dokosaheksanoik dan; 
EPA - singkatan bagi Asid, Eikosapentanoik 

Fungsi utama DHA ialah, membantu perkembangan, dan fungsi otak manakala EPA pula penting di dalam, mengawal kesihatan jantung dan sendi. 

Omega Guard Shaklee ini merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mana ianya lengkap dengan, 7 jenis asid lemak Omega 3, bukannya hanya dua yang di atas sahaja.



Minyak ikan adalah penting untuk kesihatan kita tetapi adakah kita tahu yang mana mengandungi kualiti terbaik minyak ikan? Spektrum lengkap omega-3 mengandungi bukan sahaja EPA dan DHA tetapi juga pelbagai jenis asid lemak omega-3 seperti ALA, SDA, ETA, HPA dan DPA, yang didapati dalam ikan segar tetapi tidak didapati dalam minyak ikan kerana proses pengendalian dan pengilangan yang kasar
Kepentingan pengambilan spektrum Omega 3 yang lengkap ada di dalam jadual ini.

Apakah keperluan pengambilan Omega 3 yang ada Spektrum Penuh, berbanding dengan Omega 3 lain yang hanya mengandungi DHA dan EPA sahaja?

1. Nutrisinya Seperti Yang Terdapat Di Dalam Ikan.

Walaupun badan pengawalseliaan kesihatan menyarankan pengambilan sekurang-kurangnya 2-3 hidangan ikan setiap minggu, ramai orang berada dalam dilema kerana ikan sering terdedah kepada pelbagai jenis logam berat dan pencemaran laut yang meningkatkan risiko terhadap kesihatan. 

Dengan mengambil spektrum lengkap omega-3, ia membekalkan badan anda dengan semua asid lemak penting seperti yang ada di dalam ikan, menjadikan minyak ikan sebagus ikan!


2. Penyerapan Nutrisi yang lebih baik di dalam badan kita.

Terdapat minyak ikan yang mengalami pengubahsuaian struktur untuk mengandungi hanya EPA dan DHA. Walaubagaimanapun, pelbagai penyelidikan mencadangkan bahawa minyak ikan dengan spektrum lengkap omega-3 dalam bentuk semulajadi mempunyai penyerapan yang lebih baik berbanding dengan yang telah diubah secara struktur.

Rujukan : L Lawson and B Hughes, “Absorption of eicosapentaenoic acid and docosahexaenoic acid from fish oil triglycerols or fish oil ethyl esters co-ingested with a high-fat meal,” Biochemical and Biophysical Research Communications, vol. 156, no. 2 (Oct 31, 1988): 960-963


3. Meningkatkan Keberkesanan

Para penyelidik telah mendapati bahawa subjek yang mengambil spektrum lengkap omega-3 semulajadi mempunyai tahap omega-3 yang lebih tinggi beredar dalam darah berbanding dengan mereka yang menggunakan omega-3 yang telah diubahsuai strukturnya. Kajian ini membuktikan bahawa pengambilan spektrum lengkap minyak ikan memberi anda keberkesanan optimum untuk meraih manfaat omega-3. 

Rujukan : B Beckermann et al., “Comparative bioavailability of eicosapentaenoic acid and docosahexaenoic acid from triglycerides, free fatty acids and ethyl esters in volunteers,” Arzneimittelforschung, vol. 40, no. 6 (June 1990): 700-704.


KELEBIHAN OMEGA GUARD SHAKLEE: 

Untuk dapatkan manfaat Omega 3 yang penuh, Omega Guard dihasilkan dengan :

1. Omega Guard Shakiee diesktrak dari ikan laut dalam yang hidup, di perairan, yang sejuk dan ikan-ikan yang digunakan mengandungi tahap. merkuri yang rendah. 

2. Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari hati ikan kerana bahagian hati megandungi kandungan toksik yang tingi. 

Omega Guard Shaklee juga mempunvai ketumpatan minyak hati ikan 3 kali ganda (lebih dari minyak ikan lain yang berada di pasaran) 

3. Kaedah ultratulen, bergred farmaseutikal berteknologi terkini, telah digunakan untuk menghasilkan Omega Guard Shaklee. 

Proses penyulingan 3 peringkat

Proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan, berbahaya senerti plumbum, merkuri, arsenik. kadmium, dioksin, dan PCB. 

Sekarang, anda dah jumpa dengan minyak ikan Omega 3 yang tinggi kualitinya, kan?

Saya senaraikan di sini MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE :

1. ASID LEMAK Omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan. Ianya perlu diambil dari pemakanan seharian. 
Omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada, EPA dan DHA secara berkesan oleh badan berbanding yang diekstrak dari ikan. 

2. MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK 

DHA dan EPA boleh membantu mengawal thrombosis, melicinkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. 
Oleh sebab itu, ia efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala.
la juga merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infection, membantu mengurangkan sakit jantung. 

3. MEMBANTU TUMBESARAN DAN PERKEMBANGAN OTAK SERTA MEMORI JANIN, BAYI DAN KANAK-KANAK 

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. 
Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan
Susu ibu.mengandungi kandungan DHA yang tinggi.
DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. 

4. MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU 

Mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay. bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang. 

5. MENENTANG KANSER 

Kajian telah menuniukkan bahawa Omega-3 baleh mencegah kanser paru paru, payudara, prostat dan kolon. 
la juga boleh meningkatkan enterogastrtis. merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu mengurangkan inflamasi sel.

6. MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI (ARTHRITIS) 

Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu boleh mencegah kemusnahan enzim yang mebentuk tisu rawan.
la mencegah arthritis, memelihara fungsi fungsi sendi dan gout dengan, efektif.


7. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN 

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia (Sumber: Panduan Nutrisi) 

SIAPA YANG SESUAI MENGAMBIL OMEGA GUARD? 

Ibu Hamil
Ibu Bepantang 
Kanak-kanak (1 tahun ke atas)
Lelaki wanita
Pelajar
Warga Emas (Buhr, G.; Bales, C. Nutritional supplements for older adults: Review and recommendations, -Part L.) J. Nutr. Elder, 2009, 28, 5-29. 
Orang yang ingin, menguruskan badan 
Mereka yang mengalami tekanan darah tingi, kolesterol tinggi, diabetes, sakit l
jantung 
Mereka yang megidap gout (Proudman, S.; Cleland, L.G.; James, M. Dietary omega-3 fats for treatment of inflammatory joint disease: Efficacy and utility. Rheum. Dis. Clin. North Am. 2008, 34, 469-479.)
Mereka yang mementingkan, kehidupan yang sihat.
Mereka yang mengidan penyakit. kulit. SLE 
Mereka yang ada sejarah penyakit lelah, hepatitis, buah pinggang 
Mereka yang baru mengalami pembedahan (di galakkan untuk mengambil selepas. bukannya sebelum. pembedahan) 



Dapatkan Omegaguard ini dari saya, ataupun wakil wakil saya di kawasan sekitar. terus whatsapp dan klik link ini : http://ainulmalik.wasap.my untuk semua pertanyaan.

Usaha untuk sihat meningkatkan imuniti dan kesihatan kita dengan Omega Guard yang semulajadi ini.

Comments