Mengapa Ibu Berpantang Memerlukan Omega 3 dari Omega Guard Semasa Berpantang?



Ibu yang berpantang memerlukan asid lemak omega-3 yang berpanjangan kerana kehadiran nutrien ini memberikan pelbagai manfaat kesihatan keseluruhan yang penting untuk badan ibu, terutama semasa tempoh pemulihan selepas melahirkan bayi.


Proses mengandung 9 bulan dan melahirkan memerlukan pemulihan yang maksima untuk ibu.

 
Berikut adalah 5 SEBAB mengapa ibu berpantang memerlukan asid lemak omega-3 secara berpanjangan:

1) Pemulihan Tubuh fizikal Ibu:

Sifat anti-radang omega-3 dapat membantu dalam pemulihan tubuh fizikal ibu selepas melahirkan. 
Ini termasuk mengurangkan kekerapan dan keparahan kesakitan serta keradangan yang mungkin terjadi selepas persalinan.

2) Peningkatan Kualiti Air Susu Ibu (ASI):

Omega-3 telah dikaitkan dengan peningkatan kualiti ASI. Kepekatan DHA dalam ASI dapat memberikan nutrisi yang penting untuk perkembangan sistem saraf dan penglihatan bayi.


3) Mengurangkan Risiko Depresi Postpartum:

Penelitian menunjukkan hubungan positif antara pengambilan omega-3 dan pengurangan risiko depresi postpartum. Oleh itu, emosi ibu dapat dikawal sepanjang tempoh berpantang. 


4) Perlindungan Kesihatan Jantung:

Omega-3 dapat memberikan perlindungan kepada kesihatan jantung ibu. Pada masa berpantang, di mana tubuh sedang pulih dari beban persalinan, menjaga kesihatan jantung adalah faktor penting.


5) Mengurangkan Risiko Komplikasi Kesihatan:

Kajian menunjukkan bahawa omega-3 boleh membantu mengurangkan risiko beberapa masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi dan preeklampsia, yang boleh menjadi risiko semasa dan selepas kehamilan.

Untuk dapatkan sumber Omega 3 yang mencukupi, sudah tentulah kita memerlukan supplement tambahan yang selamat dari sumber semulajadi. Dengan dos yang betul, insyaallah masalah masalah yang ibu berpantang hadapi tanpa sedar mahupun nyata sedar ini dapat diatasi.

Omega Guard menawarkan penyelesaian masalah yang paling selamat kerana ciri ciri penghasilan sangat dijaga pawainya.


Omega Guard mengandungi spektrum lengkap Omega 3 yang diperlukan oleh ibu berpantang.

Omega Guard dihasilkan dari ikan laut dalam secara semulajadi, bukannya dari bahan sintetik mahupun dari minyak atau hati ikan.

Proses pengekstrakan Omega 3 dari ikan laut dalam diperincikan dengan kaedah penyulingan 3 peringkat supaya segala bahan tercemar, logam berat dan merkuri yang terdapat pada ikan laut dalam dapat disingkirkan untuk keselamatan kita semua.


Omega Guard menepati kelima lima kriteria selamat ini yang memastikan ibu berpantang yang mengambilnya mendapat kesan semaksimanya. Alah mengambil, menang merasai kesannya, semoga semakin sihat hari ke hari ibu berpantang semuanya.



Comments