Tingkatkan Tenaga Cara Betul dengan Sumber Protein Semulajadi

Masalah tenaga makin merudum dalam badan berkaitrapat dengan metabolisma badan kita. Penyelesaiannya adalah dengan menambahkan nutrisi protein penuh ke dalam pemakanan kita dengan kadaran yang betul.

Protein penuh yang selamat boleh didapatkan dari ESP Shaklee, iaitu produk protein soya yang diperkaya dengan nutrien penting untuk tubuh manusia.

Protein ESP sangat selamat kerana dihasilkan dari soya non-gmo, terpelihara keasliannya

 

7 Cara Protein ESP bekerja untuk membantu dalam mempercepatkan proses metabolisma badan manusia :


1. Membekalkan Asid Amino Penting:

ESP Shaklee menyediakan asid amino penting yang diperlukan untuk membina dan memperbaiki tisu-tisu dalam tubuh. Ini membolehkan sel-sel berfungsi dengan cekap dan mempercepatkan proses pemulihan dan pembinaan tisu.

2. Menggalakkan Pertumbuhan dan Kekuatan Otot:
 
Protein adalah bahan asas untuk membina otot. Dengan mengambil ESP, ia membantu memastikan kecukupan protein dalam diet anda, yang penting untuk pertumbuhan dan kekuatan otot.

3. Mengawal Rasa Lapar dan Meningkatkan Rasa Kekenyangan:
 
Protein mempunyai keupayaan untuk membuatkan anda berasa kenyang lebih lama berbanding karbohidrat atau lemak. Ini membantu mengawal pengambilan makanan dan membantu dalam pengurangan berat badan.

4. Menyokong Sistem Imun:

Protein adalah penting untuk membangunkan sel-sel imun dalam tubuh, yang membantu melawan jangkitan dan penyakit.

5. Menggalakkan Kesihatan Kulit dan Rambut:

Protein adalah bahan asas untuk pembentukan kolagen, yang penting untuk kulit, rambut dan kuku yang sihat.

6. Meningkatkan Penghadaman:

Protein membantu dalam proses penghadaman dengan membekalkan enzim dan faktor-faktor yang diperlukan untuk memecah makanan dan menyerap nutrien.

7. Mengawal Tahap Gula Darah:

Protein membantu mengekalkan tahap gula darah yang stabil dalam badan, yang membantu mengelakkan ketidakseimbangan gula darah.
Dengan mengambil ESP Shaklee, kita membekalkan tubuh dengan nutrien yang penting untuk memastikan metabolisma berfungsi dengan cekap.


Saya sangat sangat sukakan ESP kerana membantu perut sensitif saya ni untuk tahan lapar lebih lama. Saya dulunya yang selalu pedih perut kini dah boleh skip waktu makan untuk IF dengan ESP. Mahu satu manfaat, dapat manfaat lebih untuk kesihatan keseluruhan saya.

Whatsapp Ainul untuk dapatkan ESP anda secepat mungkin hari ini! 

Salam sihat dari,

Ainul Malik
Pengedar Shaklee prihatin
COD Kajang

Cari saya di media sosial :

Whatsapp/call : 0163353567
facebook : Ainul Malik
Instagram : Ainul Malik

Comments