Kenapa Kita Selalu Sakit?

Antara kita dengan kesihatan memang tak boleh dipisahkan.

Sejap terjadinya wabak Covid-19, masing masing dah mula menghargai kesihatan. Baru rasa kesihatan ni adalah segala-galanya, sebab bila sakit, banyak benda yang kita dah tak boleh buat.

Macammana caranya nak menjaga kesihatan, bila ada hari harinya kita jadi down dengan kesihatan sendiri.


Pernah dengar pasal "metabolisma" badan?

Metabolisma adalah merupakan tindakbalas kimia yang berlaku dalam sel hidup.

Metabolisma badan merujuk kepada semua proses kimia yang berlaku di dalam badan anda bagi mengekalkan kehidupan – proses yang membolehkan anda bernafas, mengepam darah, memastikan otak anda berfungsi dan mengekstrak tenaga daripada makanan anda.

Metabolisma badan menurun seiring dengan usia. Apa yang berlaku? Segala proses dan keupayaan organ juga menjadi menurun.

Meningkatkan metabolisma badan adalah penting kerana ia mempunyai kesan besar terhadap kesihatan dan keadaan fizikal seseorang. 

“Apakah kepentingan meningkatkan metabolisma badan?”

7 Kepentingan Meningkatkan Metabolisma Badan.


1. Dapat Bakar Lebih Banyak Kalori: 

Metabolisma yang tinggi bermaksud tubuh KITA akan membakar lebih banyak kalori, bahkan ketika kita berehat (ini best!). Ia membantu dalam usaha mengawal berat badan atau menurunkan berat badan.


2. Peningkatan Tenaga dan Daya Tahan: 

Metabolisma yang cekap bermaksud badan dapat menghasilkan tenaga dengan lebih efisien. Ini memberi kita kekuatan dan daya tahan untuk melakukan aktiviti harian dan bersenam dengan lebih baik. (Stamina)


3. Meningkatkan keadaan Fizikal Badan: 

Dengan metabolisma yang tinggi, kita cenderung mempunyai bentuk badan yang lebih baik, dengan sedikit lemak dan lebih banyak otot. (Inilah bentuk badan ideal)


4.Mempercepat Pemulihan: 

Metabolisma yang cekap membantu dalam pemulihan dari cedera atau aktiviti yang mencabar fizikal dengan lebih cepat.


5. Memastikan Fungsi Organ yang Optimum: 

Proses metabolisma yang seimbang adalah penting untuk memastikan organ-organ dalam tubuh berfungsi dengan baik.


6. Meningkatkan Kesejahteraan Keseluruhan: 

Dengan meningkatkan metabolisma yang baik, kita cenderung merasa lebih bertenaga, dan sihat secara keseluruhan. 


7. Mengelakkan Masalah Kesihatan Kronik: 

Metabolisma yang rendah berkait rapat dengan risiko masalah kesihatan seperti obesiti, diabetes, dan penyakit jantung. Meningkatkan metabolisma dapat membantu mengurangkan risiko ini (Impian semua untuk jadi lebih sihat, kan?)

Rujukan Metabolisma di sini :

https://www.youtube.com/watch?v=pnmuPGC-RaU

Paling paling kurang ambik set Ready, Set & Wellness untuk pemeliharaan metabolisma badan. Ia perlukan masa, tapi kita boleh rasa sendiri perubahan pada tubuh badan kita, sendiri.


Bagaimana nak bantu badan meningkatkan semula metabolisma badan?

Kita boleh bantu badan tingkatkan semula metabolisma badan dengan mengambil nutrisi yang betul untuk reset dan upgrade kesihatan yang merudum akibat pemakanan yang kita ambil, aktiviti moden yang kita sedang lalui sekarang dan keadaan semasa yang semakin tidak bersih dan banyak lagi puncanya.


Ketiga tiga supplement di atas membekalkan nutrisi yang terbaik untuk meningkatkan semula metabolisma badan kita. Ia terdiri dari Omega Guard, ESP protein dan Lecithin.

Jika anda yang mahukan diskaun untuk dapatkan set ini dengan pengurangan 15% boleh hubungi saya, ye. Khas untuk anda yang sempat grab promo istimewa yang berakhir September 2023, anda bakal dapat tambahan 5% diskaun, menjadi total diskaun 20%!



Hubungi saya untuk sebarang persoalan dan pengeposan set Ready, Set & Wellness ini kepada anda dengan selamatnya! Moga ada perubahan positif yang berlaku, dan saya tak sabar sabar menunggu respons anda bila ambil set Metabolisma ini, insyaallah.




Cari saya di media sosial :

Whatsapp/call : 0163353567
facebook : Ainul Malik
Instagram : Ainul Malik

Comments