Tips Penyembuhan Luka Pembedahan Dengan Supplement Shaklee

PERNAH DENGAR LUKA CZER BOLEH TERBUKA? 



Cara pembedahan czer



TIPS INI UNTUK IBU BERSALIN CESAR, saya nak share 5 Cara untuk Mempercepatkan Penyembuhan Luka Pembedahan Anda.


Sebelum tu, boleh komen di ruangan komen blog ni bawah ibu2 ni samada pertama kali bersalin, kedua atau ketiga, ataupun bakal bersalin tak lama lagi?


HAI, SAYA AINUL MALIK, IBU YG PERNAH MENJALANI CZER UNTUK KETIGA2 ANAK SAYA dan berpengalaman mengalami luka terbuka semasa berpantang anak pertama.


TIPS :


5 Cara untuk Mempercepatkan Penyembuhan Luka Pembedahan Anda. 


Yang pertama, pastikan ibu2 berehat dan cukup tidur sebab masa kita tidurLAH, sel2 badan kita melalui proses pemulihan. Sebab tu, ibu2 cari jalan supaya dapat tidur bersama2 dgn baby, ya waktu berpantang ni.


Yang kedua, elakkan mengangkat barang yang berat seperti beg baju, mahupun anak, kurangkan juga aktiviti rutin kerja rumah waktu berpantang, termasuklah naik turun tangga rumah jika mahu sembuh cepat, atau untuk elakkan luka jahitan kita terbuka.


Yang ketiga, ambil makanan yang berkhasiat untuk penyembuhan luka cepat sembuh dan seterusnya dapat membantu memperbanyakkan susu badan. Kajian menunjukkan, emosi ibu berpantang yang baik, antara faktor susu ibu dapat dihasilkan dengan banyak. Jika emosi terganggu akibat luka berpanjangan dan kesakitan, ia juga mengganggu production susu kita.


Yang keempat, kerapkan berjalan PERLAHAN lahan untuk pastikan aliran darah yang baik. Ini untuk elakkan darah membeku di bahagian luka pembedahan.


Yang kelima, ambil sayur dan buah yang tidak berangin untuk badan supaya sembelit tidak berlaku. Kurang fiber dari sayur mahupun buah akan sebabkan sembelit yang menyakitkan lagi bahagian otot2 prut kita, dan juga bhgian2 lain badan. Dari pengalaman saya, saya ambil Magnesium dari ostenutrix untuk melembutkan najis kita dan memudahkan pembuangan.


Ainul jugak berpengalaman czer sebanyak 3 kali, di mana, pembedahan kali pertama tu betul betul buatkan Ainul trauma. 

Rasa kesakitannya yg teramat sakit, membuat badan kita menggigil2 even untuk bangun dari katil, pedih luka pembedahan juga teramat sakit dan bahagian2 lain anggota badan juga sangat sakit dan meregang, termasuk kesan bius yang buatkan kita akan merasai leher mengeras akibat saraf.


Jadi, untuk czer kedua dan ketiga, saya cuba ambil supplement sebagai usaha mencukupkan pemakanan berkhasiat dan bernutrisi semasa berpantang. 


Alhamdulillah, berkat usaha mengambil vitamin c, b kompleks, alfalfa dan protein, kesakitan selepas pembedahan kedua dapat dikurangkan, manakala czer ketiga saya semakin mudah diurus selepas mengambil polifenol. Syukur sangat2, alhamdulillah.



Jika ibu ibu nak mengurangkan kesakitan, sembuhkan luka berpantang dengan cepat luar dan dalam, boleh hubungi Ainul, ya, Ainul akan menjawab pertanyaan ibu2 di link itu ye. 


@ainulmalik83 5 Tips Keringkan Luka Czer dengan Cepat. Moga membantu #berpantang #ibumuda #czerterbuka #lukaczer #csect #polifenol #lukapembedahan #lukakering #tipslukajahitancepatkering #tipspembedahan #bengkung #bengkungczer #lukaczerkering #vitaminibuberpantang #lukalambatsembuh #vitaminselamat ♬ original sound - Ainul Malik | UkhwahTillJannah



 

Comments