Vitamin Untuk Wanita 35 Tahun ke atas, Kenapa Umur ini Umur yang Perlu di Highlight?

 Assalamualaikum wanita wanita penyeri dunia semuanya, tak kira siapa anda, haa, ye.. awak lah tu yang tengah baca blog saya ni!

Kenapa Umur 35 tahun ke atas perlu di highlight untuk ada vitamin yang special?

Aikk, di mana specialnya sangat umur ni?

Kita ni asyik ingat zaman lampau, di mana 
umur umur kegemilangan yang kita lalui, bila tu? 
Masa masuk U, masa bercinta, masa konvo, 
masa kahwin, masa tengah naik dalam pekerjaan, 
masa dapat anak pertama, tapi...
Kita tak pernah ambil tahu "masanya akan tiba" 
kita bakal lalui saat yang 
SANGAT DITAKUTI PARA WANITA.. 
iaitu

MENOPAUSE 

Allahu.

Blur? Seram? Tak dapat nak bayang lagi?

Waktu di mana, tempoh kitaran bulanan haid kita berhenti buat selama lamanya.

Menopause boleh berlaku bermula usia 45 tahun.

Jangan taktau, yang PRE-menopause bakal berlaku 10 tahun sebelum berlakunya menopause sebenar.

Anda dah masuk 35 tahun?

Anda bakal masuk 35 tahun?

Anda dah pun masuk 40 tahun sama macam saya?

Fasa menopause adalah fasa di mana ovari berhenti melepaskan telur dan mengurangkan sebahagian besar estrogen (Rujuk Hellodoktor.com).

Simptom Menopause :

  • Haid tak teratur
  • Kekeringan faraj
  • Hot flashes (panas badan)
  • Perubahan mood
  • Payudara mula kurang anjal
  • Kekeringan mata, mulut dan kulit
  • Berat badan naik dan metabolisma menurun
  • Susah nak tidur malam
Kalau pra-menopause, apa yang berlaku?


Sekurang-kurangnya, part emosi tu dah mula terasa, kan? Kitaran haid pun dah tak teratur, hmmm. Apatah lagi mula rasa cepat penat dan berat badan dah mula susah nak turun!

Apa yang golongan pra-menopause (35 tahun ke atas) perlukan?

Apa yang berlaku semasa pre-menopause? Pengurangan penghasilan hormon estrogen dalam badan. Itulah penyebabnya membuatkan kita melalui macam macam simptom yang tak menyelesakan badan.

Kita perlukan nutrisi penting ini untuk mengatasi masalah terbesar ini, iaitu multivitamin, minyak omega, kalsium dan vitamin D, semuanya adalah vitamin untuk wanita.

1. Pra-menopause perlukan Multivitamin.

Nama pun multi, iaitu banyak, multivitamin menyediakan senarai penuh vitamin lengkap yang diperlukan badan untuk menghasilkan hormon yang stabil. Semua vitamin ada dalam 1 tablet.

Ambil multivitamin VITALIZE untuk sumber 28 jenis mineral dan vitamin yang lengkap, tanpa perlu risau tentang keselamatan dan keberkesanannya. Vitalize (atau nama sebelum ini Vitalea) adalah The Best Multi-Vitamin yang dipilih oleh Center for Science di US di dalam Public Interest pada tahun 2000.

2. Pra-menopause perlukan Omega-6

Omega-6 membantu mengawal estrogen dan melambatkan menopause.

Sumber Omega-6 yang terbaik adalah GLA Complex yang mengandungi 2 kali ganda gamma linoleik asid berbanding Evening Primrose Oil.

Istimewanya GLA ini adalah ia diformulasikan bersama minyak bunga matahari dan Vitamin E yang menaikkan lagi kesan kecantikan kulit dan antioksida, bonus untuk mereka yang mula ada simptom wajah yang kusam, period yang tak teratur dan metabolisma badan menurun.

3. Pra-menopause perlukan Omega-3

Omega-3 adalah asid lemak yang berperanan besar dalam menstabilkan hormon badan dan kesihatan menyeluruh, termasuklah metabolisma badan dan imuniti.

Omega-3 yang semulajadi boleh didapati dari OmegaGuard yang menjalani proses penyulingan 3 peringkat untuk penyingkiran logam berat berbahaya yang banyaknya ada dari pati minyak ikan yang lain, tetapi selamat untuk Omega Guard.

4. Pra-menopause perlukan Kalsium dan Vitamin D.

Kalsium dan vitamin D sangat sangat penting untuk penyeliaan mood dan emosi, penting untuk kesihatan tulang; masalah terbesar pra-menopause adalah kesihatan tulang mulai merosot.

Vitamin D penting untuk penyerapan berkesan kalsium di dalam badan. Kalau cari supplement kalsium, cari yang ada bersama sama Vitamin D supaya tak rugi kalsium itu dapat diserap secara optima dalam badan.

Ostenutrix mempunyai gabungan kalsium bersama Vitamin D, malahan didatangkan sekali bersama Magnesium, Fosforus dan Fosforus. 

Gabungan ini membantu masalah period dan meringankan stress.

wanita, kesuburan, tenaga, mood, emosi, hot flushes




Saya memang ambil Vitalea, Gla, OmegaGuard dan Ostenutrix untuk kesihatan kewanitaan saya.

Jika anda mulai rasa cepat letih, dah kurang produktif seperti dahulu, baca artikel viral cepat tersentap atau sensitif, juga mudah rasa sesuatu yang "lain" mula berlaku dalam diri, perubahan hormon wanita anda sedang berlaku.

Kita bantu diri kita untuk dapatkan kesan dan keadaan yang sebaiknya, kerana pada umur inilah kita perlu membina kehidupan yang terbaik demi keluarga tercinta yang kita sedang bina.

Dapatkan set vitamin Wanita ini dari saya, Ainul Malik, whatsapp ke nombor 016335357, saya akan membantu awak mendapatkan set kesihatan ini dengan selamat, insyaallah.

Sama sama kita bina kehidupan yang bahagia dan berjaya demi masa depan anak anak generasi kita.


Ainul Malik
Facebook : Ainul Malik

Comments

Post a Comment