Warga-net Takut Ditipu dengan Idea Bisnes Online sampai boleh dapat duit Raya?

 Assalamualaikum semua! Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.



Harini, tersenyum panjang masing masing, sebab dapat duit belanja untuk Raya awal dari biasa. Syukur bila buka online banking, tertera :


Duit raya ni masuk melalui bisnes online Shaklee yang saya buat ni, syukur1000X.

Jom tengok kalendar, berapa hari lagi nak raya?

Hari ni, 13 haribulan, dijangka Raya Jumaat 21 hb (wallahualam) atau Sabtu 22 haribulan. Lebih kurang 7 hari je gitu.
Bolehla buat persediaan raya macam ni, masyaallah!
Duit Raya tengah bulan.

Macammana boleh boleh dapat tengah tengah bulan ni?

Untuk performance Mac sepanjang bulan, 31 Mac hujung bulan dikira closing, dan selepas tu dalam 15 haribulan setiap bulan depannya, bonus Mac tu akan masuk direct bank kita.

Jadi, untuk April, bonus untuk April nanti akan masuk pula lebih kurang tengah bulan Mei, pula. Masyaallah, ni lagi best, tengah tengah bulan beraya pun nak pakai duit, kan? Nak beli keperluan dapur banyaknya. Nak buat servis kereta sebab balik kampung dan nak pusing beraya dan macam macamlah lagi urusannya bila namanya RAYA kan?


Ni saya tunjukkan pulak real Dashboard portal Shaklee saya setakat 12 April ini. Alhamdulillah, untuk Mei, sejumlah RM2k bonus dah boleh dapat, jadi, kalau nak bertambah lagi, kita usaha lagi untuk 13 haribulan sampailah ke 30 April nanti, angka tu akan bertambah dan bertambah sampailah kita berhenti buat.

Ada yang nak belajar buat bisnes online macam ni, tak? ha, terus boleh whatsapp je nombor saya ke http://ainulmalik.wasap.my atau, kalau tak keluar link tu, boleh cuba klik link LINKTREE AINUL saya ni, terus ke whatsapp saya tau.

Buat bisnes online dengan Shaklee ni, jujur kata, BUKANLAH mudah macam jual atas angin, tidur tidur, masak masak, duit masuk. Ha, kalau nak rezeki duit berkat, marilah kita buat betul betul. Menjual dengan cara yang betul, cari pelanggan dengan cara yang betul, jadi duit masuk pun akan masuk dengan betul.
Ye, saya faham, awak risau sangat kan :
  1. kena tipu dengan group sebab cakap buat secara online
  2. takut ditinggalkan Mentor
  3. takut duit lesap
  4. takut nak mula
  5. takut tak dapat buat sale
  6. takut duit pelaburan hilang macam tu je
Awak yang mana satu? ce reply di komen?

Alhamdulillah, setakat ni, kalau saya, lah
Saya tergolong dalam group no 4, takut nak mula dengan group 5, takut tak dapat buat sale.

Yang lain lain, BELUM PERNAH berlaku lagi ye pada saya, termasuklah TAKUT DUIT PELABURAN TU HILANG.
Ye, belum pernah berlaku. Nauzubillahiminzalik, mohon jauh, ya Allah.

Kalau no 1 : Takut kena tipu dengan group, INSYAALLAH setakat ni, group bisnes saya wujud dan kami berkerja dengan tekun. Ha, nak tengok siapakah ahli group bisnes saya? Semua yang saya senaraikan dalam senarai BLOG KESUKAAN, semua ahli bisnes dalam group saya, Smartlicious Family.


 "My beloved Smartlicious Family bersama Mentor kami, Master Lyna dan Master Zainul Founder iReach Family"



Yang dalam senarai BLOG KESAYANGAN tu, lagilah, Mentor bisnes saya yang dah 20 tahun buat bisnes online ni, iaitu Master Norita. Siap saya hyperlink ke blognya lagi, ye.

20 tahun adalah jangkamasa yang sangat sangat sangat stabil memperkukuhkan bisnes.

Lagipun, bonus yang kami terima ni datangnya dari sistem yang dah stabil, dari company Shaklee yang dah stabil bertapak selama 64 tahun (1956) di dunia ini. 
Sedangkan company KFC yang dikira stabil sangat pun umurnya lebih kurang Shaklee ni tau, senior sikit 1952, ha, kiranya asasnya tu sangat kuat, kan?


Masalah kedua, takut ditinggalkan Mentor?

Ha, ni satu lagi cerita panjang nak kupas. 
Alhamdulillah, yang menjadi booster kegembiraan saya hari ni adalah, walaupun bulan puasa, kelas bisnes kami tetap berjalan, dan syukur alhamdulillah, kebetulan pagi tadi dah berlangsung kelas bisnes kami dengan jayanya, atas izin Allah.


Penuh tau seat Zoom 100 tempat tu tak berganjak, dari awal sampai akhir, alhamdulillah!





Syukur, semua ni atas izin Allah, dan kita sebagai hambaNya, kena kuat berusaha dan kuat berdoa untuk apa apa sahaja hajat yang kita mahukan.

So, kalau dalam group kami ni, susah jugak nak dengar Mentor tipu tinggalkan ahli team, jadi, yang paling penting kena lah cari circle bisnes yang betul, Mentor bisnes yang betul, produk yang betul, sistem yang betul, segala yang betul betul sahajalah.


Oh, panjang betul dah posting hari ini. Mentang puasa, mulut tak buka petang petang ni, jari yang laju menaip, ye. Yelah, orang cakap, kalau dah suka, mudah untuk kita buat benda tu. Dan, kalau benda ni memang kita dah buat, nak explain dari hati tu senang je, insyaallah.

Kalau awak nak juga rasa dapat duit raya dari bisnes online macam ni, hubungi je saya, ok. Jangan malu malu untuk bertanya, insyaallah, setiap satu masalah ada jalan keluarnya. 

Yang penting, usaha, doa dan tawakkal yang tinggi.

Sahaja aku buat bisnes online Shaklee ni, untuk membantu lebih ramai lagi orang di sekelilingku untuk hidup lebih sihat, bantu mereka tingkatkan taraf kehidupan dan semoga bisnes ini diberkati untuk jadi amal jariahku setelah aku meninggal nanti. Ameen.

Nak join saya jadi mulakan bisnes ni? tak kiralah, untuk duit raya ke, untuk servis kereta ke, untuk beli barang rumah ke, untuk bayar tuisyen anak ke, semua pun boleh. Dengan niat yang baik, saya doakan hasil yang baik baik juga awak nikmati, nanti.




Comments

Post a Comment