Apa Penyelesaian Masalah Kulit Muka Yang Selamat?

 


Masalah kulit muka ni boleh buatkan kita stress, penat berfikir dan akhirnya menyebabkan hilang keyakinan diri untuk berada di luar kerana sangat sangat malu dengan keadaan kulit kita.

Kadang kadang, kita ok, tapi disebabkan orang sekeliling yang menegur negur, bertanya dan bercakap tentang kulit muka kita, menyebabkan kita jadi sangat runsing.

Kisah saya :

Saya sendiri mula mengalami masalah kulit muka sejak tingkatan dua. Bila menganjak ke Tingkatan Lima, perasaan untuk mencuba pelbagai jenis skincare yang keluar di iklan iklan televisyen sangat besar. Akhirnya, dari satu produk ke produk yang lain menyebabkan jerawat batu yang tumbuh mula bernanah nanah.

Akibat bertukar tukar produk penjagaan kulit, kulit muka saya jadi semakin sensitif dan menipis. Kulit muka jadi meregang. Jerawat nanah yang tumbuh sangat buatkan saya tak selesa dan sakit.

Akhirnya, saya dibawa oleh kedua ibu bapa ke satu klinik rawatan kulit yang telah memecahkan kesemua jerawat nanah saya. Sakitnya tak boleh di bawa bincang! (Sebenarnya saya dah tak mahu cerita kisah pengalaman ini sebab ia bagaikan satu trauma yang saya tak mahu ingat sampai bila bila.

Trauma Klinik Rawatan Kulit

Dua minggu kulit muka saya sakit, berdarah tanpa henti dan lebam. Akhirnya, akibat tak tahan dengan kesakitan ini, kami pergi ke satu lagi klinik kulit yang memberikan saya antibiotik dan ubat sapu. Alhamdulillah, makin lama, luka makin sembuh, jerawat makin berkurang, tapi meninggalkan parut yang sangat buruk di pipi, kulit pipi jadi berlubang lubang.

 

Akibat kerosakan kulit muka kekal yang saya hadapi :

Saya dah jadi takut untuk guna skincare selama bertahun tahun. Yang penting, saya hanya gunakan pencuci muka hanya untuk bersihkan kulit muka dari kekotoran dan minyak setiap hari, itu saja.

Akhirnya, muka saya jadi tak berseri dan kusam.

Penyelesaian Masalah Kulit Muka :

Sampai satu masa, setelah berkahwin dan berpantangkan anak sulung saya, saya perasan satu perubahan pada kulit muka saya.

Setelah sekian lama alami masalah kulit muka tidak berseri dan kusam, ada sesuatu yang membuatkan kulit muka saya nampak lebih sihat dari yang sebelumnya.

Baru saya perasan yang, saya ambil set berpantang dan menyusu, yang juga terdiri dari ESP protein dan Vitamin C ini, selain dari Alfalfa dan multivitamin Vitalea.

Kenapa saya mula percaya dan jatuh hati pada supplement?

Pertama sekali, obviously, bila saya dah tak ambil apa apa skincare selama bertahun tahun dan pada masa itu, saya sedang ambil protein dan Vitamin C ni untuk penyusuan dan berpantang, kesan ketara yang saya alami :
  1. Jerawat yang ada cepat kecut, dan jarang jarang sangat muka disinggahi jerawat.
  2. Kulit muka saya kembali anjal
  3. Boleh nampak sendiri kulit makin berseri seri
  4. Lubang pada muka mulai berkurangan.

Ini yang berlaku bila kulit muka kita rosak, berbanding dengan kulit muka yang normal dan anjal.

Protein bantu bina dan baiki kulit muka dengan selamat

Asid amino sangat penting untuk proses pemulihan serta pembaikan tisu dan kulit yang rosak.

Rujukan : Shaklee Today, isu 03, 2023 (kulit lebih mulus lebih sihat dalam 28 hari)

  • mempercepatkan proses pemulihan sel
  • mempercepatkan kadar pembaharuan sel, menanggalkan sel-sel lama untuk beri ruang kepada sel sel baru
  • mengoptimakan fungsi kulit dan menyokong penghasilan glutathione yang membantu melindungi sel dari kerosakan akibat cahaya matahari
  • membantu menghasilkan hormon yang sihat yang penting untuk kulit

ESP beri harapan pada saya untuk memiliki kulit wajah yang berseri dan sihat, berbanding dahulu yang dipenuhi jerawat dan lubang pada muka.

Berseri dengan Vitamin C

Vitamin C memainkan peranan utama dalam fungsi dan penyelenggaraan  tubih badan terutamanya kulit. 
  • Bertindak sebagai antioksida dan melindungi kulit daripada sinar UV
  • Bertindak sebagai agen depigmentasi
  • Berfungsi sebagai agen anti radang
  • Menyokong penghasilan kolagen

Masih ada lagi parut di muka, bak kata Doktor, buatlah laser. Tapi, dengan pengambilan supplements asli ini, kulit saya lebih sihat, kurang menipis dan dah tak nampak seperti kulit yang sensitif.

Advance :

Tingkatkan keanjalan kulit dengan kolagen :

Kolagen berfungsi sebagai gam yang memegang komponen lain di dalam badan kita untuk mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit.
  • Meningkatkan keanjalan kulit untuk kulit yang lebih tegang dan lembut
  • Mengekalkan hidrasi kulit untuk meminimumkan penampilan kedutan
  • Mengecilkan liang liang pori serta meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit
  • Membantu menegangkan kembali kulit yang kendur.
Pemilihan vitamin kulit cantik berdasarkan masalah yang anda hadapi.
  1. Jika ingin keputusan yang cepat dan maksima, ambil Kolagen, Protein ESP bersama Vitamin C
  2. Juga jika anda mengalami masalah kulit muka yang teruk seperti saya, ambillah gabungan ketiga tiga supplement ini, tentu puas hati, insyaallah.
  3. Jika anda mahu set Rahmah (terhad pada promo April 2023 ini sahaja) boleh terus laju laju hubungi saya :

Jika sewaktu anda berminat dengan set kulit cantik berseri di atas ini, bolehlah whatsapp ke nombor Ainul 0163353567.

Kulit cantik berseri idaman semua!

Comments